Blogglistenhits

mandag 16. desember 2013

GLØGG - GLÜHWEIN


Det er plutselig blitt vår på Romerike og grønne plener over alt! Jeg savner litt vinter igjen - det er helt klart! Nå er det tid for å bytte ut en kopp te og kose seg med litt gløgg. Jeg lager gjerne min egen gløgg på 1-2-3. Jeg bruker helt enkelt ren saft, for eksempel blåbær saft fra Ikea smaker jo helt himmelsk varmet opp og så kan jo hver og en putte opp i det man ønsker av smaker. Jeg liker litt kanel og sitron som gir en frisk og deilig smak av jul. Vil du ha en variant med alkohol, varm opp litt rødvin og vips har du hjemmelaget GLÜHWEIN. Ellers har også den inspirerende legen og kokebokforfatteren Berit Nordstrand oppskrift på hjemmelaget gløgg med blåbær her. Hvordan er din gløgg?

klem

1 kommentar:

  1. Gløgg er ikke favoritten,men varm solbærsaft som jeg får hver gang jeg besøker stall og eier på Jessheim smaker alltid spesielt godt der:-) Prøvd meg på det samme hjemme,men smaker ikke like godt;.)
    Det med været skjønner jeg,men må si at med 2 irske settere som må gå mye tur er det deilig med bar mark.Fin dag <3

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online