Blogglistenhits

tirsdag 10. februar 2009

Pastell på oldemorruter

Her ser du første rad på teppet. De første 12 oldemor-ruter er i boks. Det tar jo litt tid, men morsomt er det. Har flere oppskrifter og i den ene står det sy sammen lappene og i den andre hekle sammen lappene. Hva gjør dere andre som hekler? Jeg valgte tilslutt å hekle de sammen. Planen er å lage et teppe på 12x12 lapper. Så har jeg lyst å hekle en veske som ligner den fra Odd Molly:-) samt et skjerf til meg og minste jenta som matcher veska:-)

9 kommentarer:

  1. Hei. Jeg holder på å lag ett likt teppe. Og eg valgte å sy di isammen. vet ikke hvorfor. Det bare virket enklere;) hehe

    SvarSlett
  2. Det ble veldig fint ! jeg har kun 3 farger på mitt...men ville hatt ein til for rutene ble litt små. Hadde kjøpt et grønt garn, men det ble HELT feil. Ditt var kjempeflott : )

    SvarSlett
  3. Ja ikke sant det er artig å hekle oldemorsruter!
    Du har sikker fått med deg at jeg har helt dilla :O)
    Dette var søte farger!

    Ha en fin kveld
    Klem Linda

    SvarSlett
  4. Kjempefint teppe. Eg har nett lært meg å hekle, og har starta på eit teppe:)

    Ha ei flott veke.

    SvarSlett
  5. Så nydelig!

    Kunne ønske jeg hadde ferdigheter som dette- kan tro det blir fint når det blir ferdig...

    Lisbeth (se min bloggroll) har akuratt blitt ferdig med sitt fine teppe (som dette)..

    Kos deg med et sjokkoladeegg eller to mens du fyller på med brikke for brikke... Litt vinterkos må vi jo ha:)

    Koselig du stakk innom meg..

    Klem White vintage

    SvarSlett
  6. Heisann!!
    Lekre bestemorruter!!
    Lykke til videre:o)
    skal i gang med et strikkeprosjekt nå....noe som jeg sikkert ikke har gjort på tyve år!!
    men nå har jeg så lyst.....
    ha r en ivrig venninne så hun inspirere meg:o)

    Ha en fin kveld:o)

    SvarSlett
  7. hei :) var da damen dro på nett tv ja :)

    kjempefint teppe du laga!! har aldri prøvd å hekle, men det ser ikkje so lett ut so veit ikkje om eg tørr prøve meg på det heller :o/

    håpe du har hatt ein fin tirsdag :o)

    Klem Marny :)

    SvarSlett
  8. Lekkert!! Jeg holder på med teppe, syr sammen...

    SvarSlett
  9. Jeg synes det blir finest å sy lappene sammen.Lykke til.

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online