Blogglistenhits

onsdag 4. mars 2009

Veggur

Jeg synes både veggur og gulvur er vakre detaljer i et interiør. Dette vegguret har jeg fått i gave av min tante. Hun kjøpte det på en reise til München i 1960 i en antikvitetsbutikk. Vegguret er et regulator ur, dvs et pendelur der du kan stille klokken selv. Vegguret er fra rundt 1910 og er rundt 100 år gammelt. Vegguret har en nydelig blågrønn farge med en vakker patina. Mer om ur finner du på Urmakerforbundet og her. Mange har kanskje et slikt veggur, men da i en annen farge vil jeg tro. Er på jakt etter mer info om veggur, kanskje noen der ute har et slikt veggur og vet mer om disse?

9 kommentarer:

  1. Ååh, det var nydelig!
    Vet desverre ikke noe særlig annet om veggur enn at de ofte er flotte! Du er heldig som har et så fint og gammelt eksemplar :)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. Så vakkert veggur! Det er spennende med gamle ur. De gir en fin stemning. Vi har også et gammelt ur etter mine besteforeldre i stua.
    Hilsen fra Marit

    SvarSlett
  3. Så fint veggur du har:))

    Vet desverre ingen ting om klokker:))

    Ha en fin dag:))

    SvarSlett
  4. Takk for kommentaren,nydelig klokke:-)

    SvarSlett
  5. Nydelig veggur du har!!!
    Dette vår jo et riktig prakteksemplar å ha på veggen:o)

    Ha en fin kveld Siv:o)

    SvarSlett
  6. Nydelig klokke Siv!!! Klokker er vanskelig å det er ikke mange som kan mye om det dessverre. vanskelig å selge klokker i brukthandelen fordi det koster så mye å reparere. skjønner jo det koster, for det er litt av et pirkearbeid altså!!

    Nydelige perleblomster du har kjøpt, "himmelblått" er jo så inn fortiden!! jeg digger serien og jeg forresten!!

    SvarSlett
  7. Så nydelig veggur du har.. herlig blogg du har, skal kikke videre her hos deg jegO=)

    kerstin

    SvarSlett
  8. Hejsa..
    Woow det er vel nok et flot vægur.
    Flotte udskæringer (:
    Ved ikke noget om vægure, måske du kan søge oplysninger på nettet :-)
    Klem Dorthe

    SvarSlett
  9. Hei!
    Så fin blogg du har!
    Har lyst å følge deg. Legger deg til på min bloggliste, håper det er ok?!
    God lørdag,
    Kristin

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online