Blogglistenhits

mandag 2. mars 2009

Blå perleblomst i blåsinkbøtte

Snøen daler ned her jeg bor. Helt utrolig, det er jo mars! En tur på Plantasjen i går fant jeg disse vakre blå perleblomstene. Jeg plantet de om i en blå sinkbøtte. Det ble et flott blikkfang. Hvite perleblomster var jeg egentlig på jakt etter, men de fant jeg ikke. Men disse blå perleblomstene har en nydelig himmelblå blåfarge. Plantasjen selger vårløker i blant annet vakre sinkvat i hvitt med gul tekst samt i lyseblått og lysegrønt. De falt alle i min smak. Det gjelder å lage seg sin egen vårfølelse mens jeg venter på varmegrader og snøsmelting i hagen.

11 kommentarer:

  1. Så nydelig da - jeg får ikke nok av synet og av tanken på våren som vi venter så innmari på...Ha en fin ettermiddag.
    Klem Hanna

    SvarSlett
  2. Å vad fint, älskar pärlhyacinter och har också blåa härinne nu.

    kram

    SvarSlett
  3. Vilken härligt vårig bild!

    SvarSlett
  4. Hei Siv:o)
    Tusen takk for hilsen:o)
    Herlige perleblomster!!
    Jeg kjøper de hele tiden nå på denne tiden!!
    Fikk også tak i hvit.....og den skal plantes ut når den er avblomstret!!
    Fra før har jeg bare blå i hagen.....ja de er jo ikke begynt å blomstre ennå da!!

    Ha en fin kveld og ny uke:o)

    SvarSlett
  5. Nydelig,Siv. Mine er allerede avblomstret. Ser at Liven sier at de kan plantes ut,skal prøve,men her er det også masse snø.

    SvarSlett
  6. Nydelig!!
    Våren er ikke så langt unna nå:)
    Her er det mildt og null snø:)
    Ha ei fin uke:)

    SvarSlett
  7. Nydelig og vårlig!!...og det trenger vi her vi snør inne!!
    Ha en fin uke!
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  8. Perleblomster er så nydelige!
    Sjarmerende sinkbøtte!

    Klem

    SvarSlett
  9. Så vårlig og herlig med perleblomster! Kjempe-koselig bilde:)

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  10. Da har du ivertfall vårstemning innendørs i vinduskarmen din ! : ) våren kommer snart ....håper jeg : )

    SvarSlett
  11. Så nydelig, nå står det snøklokker og blomstrer i hagen og vi går heldigvis mot vår...Kjempe deilig tid vi går i møte!

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online