Blogglistenhits

søndag 22. februar 2009

Fastelavensboller

Jeg er glad i å bake. I dag ble det fastelavensboller med minstejenta på 4 år. Hun elsker å hjelpe til å lage mat og spesielt å bake kaker. Her er hun i god sving med bollebaking. Her er vår bolleoppskrift:
Boller (16 stk) 8 dl spelt, 1 pk gjær, 2 ss sukker, 1/2 ts salt, 1 ts kardemomme, 100 gr smør, 1 egg, 2 dl lunken melk, 2 ss kefir. Stekes på 225 grader i 8-10 min. Husk etterheving. Nam nam med eller uten krem og melis på:-) God fastelavenssøndag!

9 kommentarer:

  1. God fastlaven til deg også...her håper jeg at mannen disker opp med boller til kaffeen idag.
    Brunsjen din høres også fint ut.
    klem Marilyn

    SvarSlett
  2. Så søt bakehjelp du har.Her står bolledeigen til heving.Ha en god fastelavn.

    SvarSlett
  3. God fastelaven til deg og :) eg er ikkje glad i å bake, so eg har kjøpt bollar :o/ men min lille datter på 4 år og min kjære baka bollar mens eg var på jobb i går so no har vi både kjøpte og heimelaga fastelavens bollar :)

    Kos deg i dag :)

    Klem Marny :o)

    SvarSlett
  4. Så deilig med fastelavens boller ;O)
    Deilig med søndag...
    skal snart ut å gå en tur i regnværet....
    litt av en vinter ;O(
    Men frisk luft må en ha alikevel ;O)

    Ønsker deg en deilig søndag..
    og en fin kommende uke!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  5. ..så flink hjelper!
    Jeg bakte også boller, ganske tidlig sammen med min lille nevø på 15 måneder.. ;o)
    Har helt glemt hvor hektisk det er med så små... Men utrolig kjekt å låne på overnatt en gang i blandt!
    Så vi spiste fastelavensboller til lunsj i dag, da var det ingen som klarte å vente lengre!!
    Fortsatt god søndag til deg!

    SvarSlett
  6. Håper dere har en fin fastelaven, her har vi kost oss med boller og krem og spart litt til filmen i kveld:)
    Så lekkert du hadde satt det frem til søndagsbrunchen i dag.
    Epleluktende lys er herlige, må nok en påsketur til Ikea;)

    Takk for hyggelige kommentarere på bloggen min, det setter jeg pris på.

    klem:)

    SvarSlett
  7. Vilken söt liten bagare!

    Kram C

    SvarSlett
  8. Tipper dere hadde det kos under bakingen... søt liten baker du har.
    Klem fra Helen

    SvarSlett
  9. 2 spiseskjeer sukker?! Det høres ekstremt lite ut. Rundstykker kalles det ;) Her kjøret jeg 2 dl sukker, eventuelt byttet ut med melis.

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online