Blogglistenhits

søndag 19. mai 2013

Jordbær i krukker



Jeg elsker bær og frukt og synes en liten kjøkkenhage gir meg mye glede! Her ser du bilde av mine jordbærplanter som vokser litt her og der. Akkurat nå har jeg fylt opp et par krukker med jordbærplanter fra Plantasjen, denne gang prøver jeg ut Korona -. en stor og god jordbærtype! De gir en god avling og må spises fort:-) Det er jo ikke noe problem her på terrassen:-) De skal høstes i perioden juni-juli. Les mer om dyrking av jordbær her. Jeg pleier å dyrke jordbær i både krukker og i store potter i urtehagen. Her finner du oppskrift på mange fristende jordærdesserter. I sommervarmen er jo jordbær best ferske rett fra hagen, eller blandet med litt kald vaniljekesam, eller lag en jordbær-cooler som består av 1 kurv jordbær,  1 flaske hvitvin eller Mozell, 4 dl sukker, 1 vanlijestang og 10 stk rosepepper. Bland alt sammen, la det koke opp, så trekke i 10 min og avkjøles. Sil av bær og krydder, bland i isbiter og vips - himmelsk sommerdrikk! Drømmer du om liten eller stor kjøkkenhage, les smarte tips fra Anne i Moseplassen da hun var på besøk hos God Morgen Norge nå i mai! 

klem

1 kommentar:

 

blogger templates | Make Money Online