Blogglistenhits

søndag 14. april 2013

Søndagsbaking


Det er alltid ikke like lett å finne tid til å ta frem takka, da jeg trenger god plass! Men nå i helgen avtalte jeg med minstejenta om bakehelg! Først ute ble tynnkaker/sveler i glutenfri variant! Det var krevende, da deigen faller fra hverandre. Så hemmeligheten er å lage små emner og kjevler ut og stikke ut kaker med kruset fra Green Gate. En bakeplate fra Tupperware funker bra, eller en voksduk funker også bra. De ferdige tynnkakene legges på rist og dekkes rundt med kjøkkenhåndkle. Tynnkakene ble kjempegode og det blir søndagens kos med syltetøy eller ost! Her har du oppskriften: 
3 dl kefir
1 1/2 dl sukker
100 g smør
1 1/2 ts natron
1 1/2 hornsalt
ca 3 dl Toro lys glutenfri melblanding
Takke på 7
Fortsatt fin søndag!

klem

2 kommentarer:

  1. Det er så godt det der - nå fikk jeg lyst til å ta frem takka her, men som du sier det krever litt plass og tid :)

    Fin uke til deg

    Klem Monica

    SvarSlett
  2. Hei hei, takk for koselig hilsen inne hos meg:) Dette så virkelig godt ut:) Legger meg til som følger og titter innom snart igjen♥ Ønsker deg en fin søndags kveld♥ klem Mari

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online