Blogglistenhits

tirsdag 17. juli 2012

DIY-Taklampe


Jeg synes gjenbruk er morsomt og falt pladask for denne kule taklampe som er laget av en gammel glassboks for oppbevaring av kaffe. Den kule taklampa fant jeg hos Impressionen. Størrelsen på denne taklampa er en høyde på 19 cm og en diameter på 17 cm og prisen er ca 40 Euro.  De har et stort utvalg av spennende belysning. Første tanke går jo selvfølgelig til store Norgesglass! Tenk så kult det ville bli på kjøkkenet med flere slike store Norgesglass over kjøkkenbenken? Eller i entreen? Eller på en hytte? Eller arbeidsrom? 


Det du trenger er en ferdig lampeopplegg som du finner hos Biltema som kun koster kr 35,- :-) eller fra en gammel lampe og så er det å lage en god løsning for å feste det hele i lokket! Takknemlig for tips fra noen som har sett en beskrivelse av slik lampe i et DIY prosjekt?



klem




10 kommentarer:

  1. Kjempe stilig! Trur eg har sett det før, men så var det å hugse kvar?? Ha flott dag! Herleg at dokke har fått sett solaB-)

    SvarSlett
  2. Kjempe stilig! Trur eg har sett det før, men så var det å hugse kvar?? Ha flott dag! Herleg at dokke har fått sett solaB-)

    SvarSlett
  3. Kjempe stilig! Trur eg har sett det før, men så var det å hugse kvar?? Ha flott dag! Herleg at dokke har fått sett solaB-)

    SvarSlett
  4. Heisann ;)
    Kjempefine er de.

    her er iallfall en måte å kutte glasset på uten å måtte betale en glassmester for det ;)

    http://blog.makezine.com/2010/01/18/cutting-glass-bottles-with-acetone/

    Tvitvi.

    SvarSlett
  5. nede på norgesglasset mener jeg ;)
    må nok finne på noe annet i lokket ;)

    SvarSlett
  6. Stilig lampe, Siv :)
    Tusen takk for koselig
    ord på bloggen min ღ
    Mail til meg er:
    missmettes@gmail.com

    Ønsker deg en fin dag
    - klem fra Mette

    SvarSlett
  7. Ja, se den lignet jo på Norgesglass-lampe den. Kjempe fin!

    SvarSlett
  8. Kjempestilig! Farfar lagte slike lamper da han var ung. Men han støpte flaskene inn i murveggen. Virkelig sjarmerende!

    SvarSlett
  9. Så stilig!
    Jeg har trekning av min giveaway den 22.juli (med håndkremen din som premie) Jeg har fortsatt ikke motatt kremen fra deg, så kanskje det er like greit at den blir sendt direkte til vinneren etter trekkning?

    SvarSlett
  10. Den var kjempefin! Tror den hadde gjort seg bra over sofaen vår <3

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online