Blogglistenhits

tirsdag 21. februar 2012

Slow food

Jeg er svak for nordisk kosthold og spesielt bondekost er blant mine favoritter. Det vil si rene og enkle råvarer der smaken på råvarene er viktig. Jeg er som dere sikkert vet glad i potet selv i disse lav-karbo tider:-) Her ser du bilde av en super potetpresse fra Ikea til kun kr 98,-. Den er også smart når du skal lage eplemos. Liker du enkle matgleder og er opptatt av god, ren og rettferdig mat - da er kanskje slow food noe for deg? De har foreninger i hele Norge og ble etablert i Roma i 1986. Du kan finne oversikt over deres aktiviteter på deres nettside her. Mat skal være en god opplevelse. Som mamma til en 7 åring med aktiviteter og venninnebesøk har jeg fått mer og mer sansen for enkel mat som er raskt å lage av rene råvarer. Minstejentas favoritt er kokt potet med meierismør:-) Men det blir også potetmos med pølser og pizza her da pizza er favoritten til alle:-) Er takknemlig for oppskrift til supergod hjemmelaget pizza som er rask å lage:-)

klem

2 kommentarer:

  1. Der kom du med et godt råd. denne redskapen skal jeg se etter på Ikea.
    Klem

    SvarSlett
  2. Poteter må jeg også ha flere ganger i uka. Ingenting slår hjemmelaget potetstappe med en klikk smør og melk.

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online