Blogglistenhits

mandag 24. oktober 2011

Oliventre

Takk for alle gode tips og inspirasjon til hvor jeg kan bruke krakkene jeg har malt. Nå tester jeg ut hvordan krakken fungerer som sidebord ved sofaen. Her har jeg funnet plass til oliventreet med sinkpotte fra Plantasjen og en liten lykt fra Himmelrommet og et lite lilla kubbelys fra Nille. I vinduskarmen står 2 fine drivved rammer fra Nille til snill pris. I sofaen ser du mitt nye blikkfang i stua - den dekorative hjort/reinsdyr puta! Jeg synes det er vanskelig å få oliventreet til å overleve en vinter, så hvis noen der ute har tips til hva oliventreet trenger er jeg takknemlig!

klem

3 kommentarer:

  1. Heisann:)
    Har aldri prøvd oliventre selv så der kan jeg ikke bistå,og selv om jeg jobbet 11 år i blomsterburikk så var ikke oliventre kommet opå moten den tiden så derfor er jeg helt blank:/
    Men,kan i hvertfall fortelle deg hvor fint jeg synes krakken ble som bord,skikkelig kjempetøff spør du meg:)
    Reinsdyrsputen skadet heller ikke...koslig og tøff stue:)))
    toveklem:)

    SvarSlett
  2. Hei Siv,
    jeg flyttet inn mitt oliventre, for ca 3 uker siden. Det står plassert lyst i min stue. Jeg senker temperaturen med noen grader på natten, slik at stuen er noe kjøligere da. Vanner treet litt 1 gang pr uke og dusjer det hver dag. Treet ser ut til å trives bra foreløpig, tiden vil vise om det overlever vinteren. Så tror jeg ikke det liker å flyttes rundt, men ha en fast plass det står. Masse lykke til!

    SvarSlett
  3. Hei Siv!
    Sammenlignet med oliventrærne her i Provence så ser det lille treet ditt litt skrantete ut. Kan ikke gi deg noe godt råd om hvordan du skal få det til å holde seg gjennom vinteren. Tror ikke det skal vannes for mye. Krakken passet kjempefint som bord!
    Klem fra Marit

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online