Blogglistenhits

tirsdag 10. november 2009

Julegavetips - tørkede epler

Det nærmer seg julemarkedet på gårdsbutikken. I dag tørker jeg epler. Det er søte julegaver. Har du ikke eplehage, kjøp norske epler nå enten du velger økolgiske eller vanlige norske epler. Slik tørker jeg epler fra eplehagen min:
- skjær av enden på hver side av eplet med en skarp kniv
- fjern og stikk ut kjernehuset
- skjær opp eplene i tynne skiver med en brødmaskin eller skjær for hånd
- heng epleskivene på en pinne som du henger i taket eller legg de på en rist eller tørk de i ovn eller legg de i en sopptørker som jeg gjør. Tørkede epleskiver er super snacks hele året og er veldig godt i müsli og muffins samt all hvetebakst. Pakk de tørkede epleskivene i et pent glass eller en søt boks. En morsom og sunn julegave eller hyggelig vertinnegave til julens selskaper!

Vinterklem

6 kommentarer:

  1. Takk for supert tips! Jeg elsker tørket frukt, særlig sammen med nøtter, så dette må være noe for meg :)
    Ha en fin tirsdag!
    Kjersti

    SvarSlett
  2. God ide som smaker godt!

    Klem fra Lenemora

    SvarSlett
  3. Hei. Kjempekoselig blogg. Det var ett bra tips på en julegave, gott og vakkert.

    Klem Camilla

    SvarSlett
  4. Hva du kan! Like imponert hver gang du kommer med et nytt innlegg.
    Hørtes utrolig godt ut, takk for supert tips.
    Klem og klem til deg snuppa.

    SvarSlett
  5. Hyggelig gave. Har tørket epler da barna var små :)

    SvarSlett
  6. Hei Siv, det er alltid koselig å kikke innom bloggen din! Det å tørke epleskiver har jeg lenge tenkt til å prøve - og nå skal jeg ikke bare la det bli med tanken :)
    Klem fra Lofoten :)

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online