Blogglistenhits

fredag 28. desember 2012

Toile-de-jouy


Jeg er glad i blått og gleder meg til å finne frem dette gamle sengetøyet i hvitt og blått. Sengetøyet finnes fortsatt hos Ikea og heter Emmi Land til snill sum nå kun kr 79,-.  Uttrykket Toile-de-jouy stammer fra Frankrike. Men ble opprinnelig laget i Irland og betyr en bestemt type mønster på hvitt eller off-white bakgrunn. Mønsteret er i en farge, enten sort, rødt eller blått. Motivet er piknik ved en innsjø eller arrangement av blomster. Stoff med dette mønster ble brukt som gardin og møbeltrekk. Les mer om den spennende historien til stoffet her. Jeg synes dette mønsteret er vakkert og passer perfekt min landlige stil.

klem

1 kommentar:

  1. Hei Siv!
    Dette mønsteret er en av mine store favoritter, og jeg har sett at IKEA har det sengesette! Selv kjøpte jeg sengesett og gardiner på KID for noen år siden, og det har holdt deg like bra!

    God nyttårshelg til deg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online