Blogglistenhits

onsdag 26. desember 2012

Duften av ....


Det beste med romjulen er jo å kunne ha late dager med barna med sene frokoster og en stor kopp te. Akkurat nå er mange rundt oss forkjølet og varme, da er det ekstra deilig å bare være inne og titte ut på snøen som daler ned på Romerike i dag. Himmelen er hvit og en spesiell stille energi ute. I dag skal jeg prøve meg på disse fristende müsli rundstykkene. Jeg fant oppskriften på nettsiden til brød og korn. . De har også oppskrifter på bakst med glutenfritt mel.  Her har du oppskriften på müslirundstykker der jeg har byttet ut vanlig mel med glutenfritt mel og byttet ut svisker med tranebær. Kanskje dette kan bli en god basisoppskrift, så er det jo bare å bytte ut med det man har i skapet:-)
31/2 dl vann
300 g spelt fin
100 g spelt grov
100 g havregryn
50 g gresskarkjerner
50 g tranebær el svisker 
50 g aprikoser el tørket eplebiter
10 g havsalt
25 g gjær

Gleder meg til duften av nybakte müslirundtstykker i dag!
Fortsatt fin romjul til deg som er innom:-)

klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online