Blogglistenhits

tirsdag 6. september 2011

Sivs tyttebærsyltetøy

Tyttebær er en av mine yndlingsbær, fylt av gode antioksidanter som E-vitamin og C-vitamin samt en herlig frisk smak. Tyttebær er nydelig i alt fra dessert som trollkrem, til kaker, muffins eller tilbehør til vilt. Tyttebær er perfekt som bær rett i havregrøten, müsli eller dryss over vaniljekesam. Her har du min oppskrift på tyttebærsyltetøy:

Sivs tyttebærsyltetøy
2 kg tyttebær
2 dl vann
600 g sukker
Certo syltepulver

Rens og skyll tyttebærne. Kok de langsomt opp og la de småkoke i ca 10 min. Ta kjelen av platen og tilsett blanding av syltepulver og sukker og rør godt. Fyll på rene og varme glass og sett de opp ned. Pynt med hjemmelaget etikett. Klikk deg inn til siden til Dansukker som har mange gode oppskrifter samt en morsom etikettmaskin der du kan lage dine personlige etiketter helt gratis slik jeg har gjort!

klem

2 kommentarer:

  1. Åhh..så deilig..dette skal jeg prøve:)
    De selger jo herlige glass på søstrene grene,og etikkettene på dansukker er jo supersøte:)

    Ha en flott dag

    klem fra Lill

    SvarSlett
  2. Nææ...lekkert, lekkert! Tror ikke jeg hadde hatt hjerte til å fjerne lokket engang...bare latt meg mette av synet! :)

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online