Blogglistenhits

lørdag 13. august 2011

Male gammel peis?

Her ser du bilde av den gamle peisen på hytta. Den ble bygget rundt 1950 og er klar for fornyelse. Jeg vurderer å male den hvit og er takknemlig for tilbakemelding på hvem der ute som har gjort dette selv og erfaringer og gjerne bilder av hvordan dette gjøres? Målet med å male den hvit er for at den skal gi mer lys i den mørke tømmerhytta. Jeg tenkte også å fornye gulvet og her har jeg mest lyst til å legge enkle lyse skiferfliser på de flisene som ligger der i dag. Er takknemlig for tilbakemelding på hvordan jeg på best mulig måte kan fornye peisen med enkle midler.

klem

7 kommentarer:

  1. Jeg hadde en diger kladas av en brun peis i kjellerstuen og malte den med hvit vannbasert maling. Det holder fint 15 år etterpå. Masse arbeid og det gikk mye maling for jeg brukte ikke primer. Men resultatet er jeg fremdeles fornøyd med. syntes det rutete gulvet ditt var flott jeg, må du bytte ut det da? Koselig med noe gammelt også.

    SvarSlett
  2. Vi hadde en gammel mursteinsvegg som vi pimpet opp. Se her:http://fruenfratrondheim.blogspot.com/search/label/Mursteinsvegg

    Det ble brukt marmorpuss. Du kan velge selv hvor mye av mursteinen du vil skal syns.

    Jeg er veldig fornøyd:) Kommer flere bilder av mursteinen når ovnen kommer på plass.

    SvarSlett
  3. Tror det vil bli kjempe fint med hvitpeis ;D Så kjør på!

    Ha en din helg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Vi har malt peisen i stua vår hvit. Ble kjempe fint og er veldig fornøyd :)
    Ble anbefalt og bruke vannbasert maling. Husker ikke hvor mye maling vi brukte, men det gikk mer enn om en skulle malt en vegg.
    Første strøket gikk litt trått, men når det var unnagjort var det bare å male på til vi synes det var nok :) 3 strøk tror jeg vi brukte.

    SvarSlett
  5. Har ikke malt peis, men har kledd pipen med hvite mursteinsfliser. Det ble kjempefint.

    SvarSlett
  6. Kanskje kalkmaling funker å male peisen med? Det er en stilig malingstype, men vet ikke hvordan den er i forhold til varme fra peisen. Det er jo bare å undersøke i malingsforretning.

    Lykke til!!

    Klem fra Christine

    SvarSlett
  7. Hei!
    Fikk du malt denne peisen? Hvordan ble resultatet?

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online