Blogglistenhits

tirsdag 22. mars 2011

Sivs glutenfrie müsliblandling

Frokost er et viktig måltid synes jeg og min favoritt da er hjemmelaget müsli med biola eller kefir eller yoghurt naturell. På bildet ser du at jeg har begynt å få orden i mine nye Norgesglass! Jeg har fylt de opp med hjemmelaget müsliblanding, mandler, fullkornspasta, rosiner og grøtris. Her får du oppskriften på min hjemmelagde glutenfrie müsliblandling:
2 dl tranebær
2 dl gresskarkjerner
2 dl solsikkekjerner
2 dl linfrø
2 dl hakkede aprikoser
2 dl glutenfri havregryn
Bytt gjerne glutenfri havregryn med bokhveteflak, det er veldig godt eller hirseflak. Jeg har ikke glutenallergi, men mange i familien og mange av mine venninner har det. Derfor synes jeg det er morsomt å prøve ut kornsorter som er glutenfrie. Det gir en annen smak og helseeffekt. Flytende honning er godt over en liten bolle med min müsli eller malte nøtter for deg som tåler ndet eller litt fersk revet eple. Er du opptatt av lavkarbo, er kanskje min müsliblanding noe for deg? Eventuelt dropp glutenfri havregryn. Fiber er viktig ved frokost, det holder kroppen igang og gir kroppen mye næring slik at du unngår å bli fort sulten. Jeg merker fort forskjell om jeg dropper frokost en dag. Send meg gjerne din müslioppskrift:-)

klem

1 kommentar:

  1. Mmmm, det hørtes godt ut! Virkelig noe å prøve for oss - vi er to i familien som har cøliaki.
    Og så flott alt tok seg ut i de glassene. Ikke minst er det jo så lett å se hva man har, og hvor mye man har igjen av det ;-)

    Ha en fin onsdag! :-)

    Klem, Turid

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online