Blogglistenhits

lørdag 29. januar 2022

Hjemmelaget grønnsakssuppe


Hjemmelaget grønnsaksuppe er jo bare helt himmelsk! Jeg har nylig deltatt på et suppekurs i regi av den dyktige og inspirerende kokken Charlotte Mohn Gaustad.  Et spennende suppekurs som hadde som formål å få økt kunnskap til å lage supper uten oppskrift. Her har du oppskriften på min grønnsaks suppe:
3 gulerot
1 gul paprika
1 orange paprika
3 sjalottløk
1/4 rotselleri
1 terning grønnsaksbuljong
Raps olje til å steke løken i
ca 5 dl vann



Slik gjorde jeg det:
Skar opp løken og stekte den raskt i rapsoljen. Tok til side og skar opp alle grønnsakene og la de i kjelen slik at de fikk litt smak av løken. Så helte jeg over ca 5 dl vann og 1 buljongterning og lot dette koke opp og så små koke til det var mørt. I følge suppekurset skulle man nå mose dette med stavmikser, en jeg greide ikke å vente og koste meg med hjemmelaget grønnsakssuppe. Du kan gjerne tilsette litt urter og krydder etter din smak. Jeg tilsatte faktisk ingen ting, da det smakte så nydelig! Håper det smaker! Vel bekomme!

klem Siv



2 kommentarer:

  1. Høres deilig ut!
    Jeg prøvde å legge ut en kommentar på det forrige innlegget, men det gikk ikke.
    Det ble sikkert en fin tur. Vakre votter!
    Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  2. Hei Tove, Tusen takk for koselig hilsen.

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online