Blogglistenhits

lørdag 24. juli 2010

Nostalgiske blomster

Gamle blomster som pioner og roser er blant mine favoritter i hagen sammen med løytnanthjerte. Jeg liker best blomster som dufter, det vil si roser. Men er også veldig glad i nostalgiske blomster som pioner. Pioner kom til Europa fra Øst-Asia på 15-tallet. Pioner er blitt foredlet gjennom flere hundre år og nye navn er dukket opp i både Kina, Japan, Frankrike og USA. Pion krever dyp, næringsrik jord som er kalk- og leirholdig. Pioner er nydelig i vase og holder seg lenge. Les mer om pioner her, NRK Hage, Hageland og Hageselskapet. Har du lyst til å lære mer om hagestell, meld deg inn i ditt lokalehagelag. De holder ofte gratis kurs og har spennende foredrag.

Sommerklem

1 kommentar:

  1. Peoner er utrolig flotte blomster.

    Jeg er ikke noe hagemenneske, men det kommer nok av at jeg de siste årene ikke har hatt hage. Jeg elsker å ha det fint ute på terrassen min, men jeg har bare enkeltplanter i koselige krukker sammen med litt annen pynt.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online