Blogglistenhits

mandag 13. april 2009

Urtehage

Jeg er glad i å jobbe og leke ute i hagen etter jobb sammen med barna. I påsken da vi var på hytta lagde min handysønn på 18 år disse fine kassene. I den ene har jeg en liten urtehage og i den andre har jeg en liten frukthage. I urtehagen har jeg foreløpig gressløk og salvie, og her vil jeg plante peppermynte og sitronmelisse samt kruspersille. I den lille frukthagen har jeg en solbærbusk og der har jeg tenkt å plante en liten blåbærbusk. Slik er kassene laget: Hvert hjørne består av en impregnert 2x2 i den lille kassen og 2x4 i den store kassen. Plankene er impregnert i 150x21 og er festet med terrasseskruer. Med en god sag er dette et enkelt å lage både hjemme og på hytta. Hemmeligheten er at jeg har plastposer rundt plantene, slik holder de på fuktigheten hele sommeren. Husk Hage09 på Norges Varemesse i Lillestrøm 17.-19. april. Dit skal jeg for inspirasjon til hage, terrasse og gårdsplass.

13 kommentarer:

  1. Flink sønn du har, den kommer du nok til å bli glad i!!

    SvarSlett
  2. Så fine kasser...heldig du også da som har en handy sønn på 18 år....Min sønn har fått et oppdrag å male skapet/bokhyllen jeg har vist i et tidl.innlegg......blir jo litt lommepenger for oppdraget da...hi-hi.

    SvarSlett
  3. Hei, Siv! Takk for hyggelig hilsen:) Du er alltid så flink til å legge igjen noen hyggelige ord! Takk:)

    Ha en fortsatt fin dag! Nyyyt den siste fridagen!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  4. Hei:)
    Så fine kasser og for en kjekk og hjelpsom sønn du har:) koselig å ha krydder urter og bær utenfor døren!!
    Ha en fin 2 påskedag!!
    Jegc slapper av etter tur og nyter fin været ute på terrassen:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  5. Så kjekt med slike kasser. Fine og praktiske. Skulle hatt en slik kassemaker jeg også:)

    Og ja, kanskje vi sees på hagemessen. Om jeg får tid så er jeg der. Skal være mer hage og planter og gartnere der i år. Og ikke så mye spekepølser og bobblebad. Det lover bra.

    Ha en superduper ettermiddag
    klem

    SvarSlett
  6. Så koselige kasser!!
    De ble kjempe fine de!
    Hilsen Ljo

    SvarSlett
  7. Så flink din sønn er da!
    Jeg har selv planer om å lage meg en litt større urtehage her hjemme.

    Klemmer fra Linda

    SvarSlett
  8. Så kjekt med en liten hjemmesnekret urtehage!

    Utemøblene du viste fra Lexington hadde jeg IKKE sagt nei takk til!!! Men tenker prisene er stive??
    Har sett meg ut noen flotte hvite utemøbler på Home & Cottage, de SKAL bli mine i løpet av våren!!

    Klem.

    SvarSlett
  9. Så smart dette var.Takk for tips om plastpose rundt plantene.

    SvarSlett
  10. http://kalimerablogg.blogspot.com/13. april 2009 kl. 10:32

    Oj, tenk å ha hatt en slik Handy sønn, min er bare interessert i fotball og kjæreste...
    Fine var de, og heldige deg!
    Kos deg med den siste dagen i påsken.
    Klemz

    SvarSlett
  11. jammen har du en flink ungdom i huset..kjempefine kasser han har laget..
    Og så spennende med urtehage da.. dette vil jeg følge med på videre...


    Øsnker deg en fin uke =)

    Klemmer O=9

    SvarSlett
  12. Du verden for en flink sønn du har!!
    Kassene er kjempefine, tenkte senest i dag at slike kasser skulle jeg hatt mange av, takk for oppskriften:)
    Klem:))

    SvarSlett
  13. Så fine kasser, de blir nok flotte å ha utover sommeren med urter i!
    Fin uke til deg!
    Klem Gry : )

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online