Blogglistenhits

onsdag 29. april 2009

Lykkefrosk

I dag har funnet min nye lykkefrosk. Jeg fant den på den koselige nettbutikken www.lunehjem.no/ . Jeg gleder meg til å finne en fin plass til den i urtehagen. Frosken er i antikkbrunt jern med en flott gullkrone på hodet. I Feng Shui er frosk et viktig dyr. Frosken brukes som fisken, som symbol på rikdom, penger, suksess og lykke. Man betrakter frosken som lykkebringer. Det er dessuten symbol på et langt liv. Man kan plassere frosken mange ulike steder i huset, men det er viktig at den ser innover, slik at den kan kaste rikdommen inn i huset. Frosken liker å stå i nærheten av en plante, men det er ikke noe krav. Jeg falt pladask for den søte frosken og håper den vil spre glad energi i min urtehage.

3 kommentarer:

  1. visste ikkje at frosken hadde ein slik viktog funksjon, takk for tipset :)

    kvakk kvakk :)

    SvarSlett
  2. Å...så søt en frosk, sånn vil jeg også ha!!
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  3. Så utrolig stilig pergola i urtehagen din. Frosken blir fin der:-)
    Me like...
    Klem I

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online