Blogglistenhits

torsdag 13. mai 2010

Nostalgisk festbord

Jeg er svak for den nostalgiske stilen og liker gamle vinglass og servise med myke linjer. Jeg liker også gamle lysestaker og gammelt sølvbestikk. Men som småbarnsmamma bruker jeg jo heller penger på mine barn enn gamle lysestaker i sølv. Derfor må jeg jukse litt, og finner både her og der nostalgiske lysestaker som passer bra mens jeg drømmer... Den nye kremhvite serien fra Ikea er midt i blinken for meg. Serien har dessert tallerken og middagstallerken samt dyp tallerken, og jeg håper de kanskje også vil komme med krus? Dette bildet viser vakkert kremhvitt servise helt i min stil, det heter Maravilla og du kan bestille det her. Hvit linduk og nostalgiske lysestaker og glassboller med jordbær gir den riktige sommerfeststemning! Send meg gjerne tips hvor man får tak i brukt sølv, enten det er lysestaker, salt og pepperbøsse eller bestikk.

Klem

4 kommentarer:

  1. Enig med deg. Nostalgiske ting er best! :D Men så er det svært skjeldent det er middags selskap her i gården så da går nok pengene til andre ting først. Men på loppa kan man alltid gjøre noen kupp.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  2. Nydelig service! Og nostalgi er heilt klart favoritt her også :D
    :o)

    SvarSlett
  3. Nydelig servise!

    Passer perfekt på høytidsdager med tradisjon..
    Så fint festbord du har laget under her også!

    Ønsker deg og dine en flott helg og en fin 17mai feiring, klem

    SvarSlett
  4. Det er helt supert at dere unge setter pris på ting fra tidligere tider.

    Selv har jeg latt meg påvirke og har tatt fram både lysestaker og annet fint fra skapet.

    Tror ikke det er så veldig enkelt å få tak i ting du nevner til en overkommelig pris. Men forsøk Fretex. Det er det beste jeg kan foreslå.

    Klem

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online