Blogglistenhits

onsdag 9. mai 2012

Løytnanshjerte

Jeg elsker nostalgiske blomster og planlegger å lage et lite rundt bed med bare slike stauder. Bildet over viser en hvit Løytnanshjerte! Den er så nydelig synes jeg. Les mer om den vakre blomsten her. Ellers liker også Silkepeon, Anemone og Akeleie. NRK har en fin nettside med flotte bilder og inspirasjon til hvordan man lager et staudebed. Les om dette her. NRK har også laget en supersmart planteguide med oversikt over blomster og planter. Her kan du søke på farge og herdighet samt blomstringstid. Her er linken til planteguiden. Her finner du mer info om gamle stauder og her og kulturhistorisk hage finner du her og fin oversikt om blomster fra oldemors hage finner du her. Botanisk hage har også mye god info som du finner her. Jeg trenger info og inspirasjon for å lage et lite rundt blomsterbed med stauder som blomstrer gjennom sommeren! Er takknemlig for tips til nostalgiske blomster!


klem

4 kommentarer:

  1. Det innlegget kom som lyn fra klar himmel. Har nettopp klergjort hagen forsommeren, og min mor mente at et løyntnanthjerte passet fint i beddet mitt;) så på fredag flytter en rosa og hvit løyntnanthjerte inn hos meg;) blir stas

    SvarSlett
  2. Hei, Så flott - jeg gleder meg til å få tak i det til mitt bed også:-) send meg gjerne tips når du har beddet klart for titt:-)

    SvarSlett
  3. Den hvite blomsten på løytnantshjerte har jeg ikke sett før , vi hadde den rosa i gamle dager i hagen. Flott. Ha en god onsdag

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online