Blogglistenhits

fredag 23. februar 2024

Finnskog bokmerke


Jeg har hjerte for Finnskogen og her har jeg mine røtter fra min farmor. I vinterferien har jeg kjøpt ullgarn på tilbud hos Europris og på 1-2-3 har jeg strikket mitt eget bokmerke i fargene fra Finnskogflagget. Strikking gir ro i sjelen og perfekt aktivitet nå mens det snør og regner ute.


Her er min oppskrift på Finnskog bokmerke:
Ullgarn:  superwash 100% superwash ull
Pinne: 3-4
Farger: rød, sort, gul og grønn
Legg opp 10 masker. Strikk rette frem og tilbake.
Begynn med fargen sort og strikk 3 rader, fortsett med gul 3 rader, rød 3 rader, grønn 6 rader, rød 3 rader, gul 3 rader og sort 3 rader. Slik fortsetter du så langt du vil ha ditt bokmerke.
Mitt måler 5 cm bredde og 15 cm lengde. Lykke til!



klem fra Siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online