Blogglistenhits

mandag 29. august 2022

Bærglede på Finnskogen!



Bærglede er for meg livsglede. Jeg er vokst opp med en familie som var glad i å gå i skogen og plukke bær. Det var spesielt min farmor som på Finnskogen dro på bærtur. Hennes bærglede har også blitt min bærglede.



Jeg er heldig som forvalter hennes vakre plass og holder hennes gamle bær tradisjoner ved like.I år er det mye blåbær i skogen her på Lundersæter. Det lyser blått så langt øye kan se.Blåbær er en viktig del av matkulturen til Finnskogen og Finnskogmat.


Jeg bruker blåbær i havergrøt, på müsli, i muffins og i kaker. Er du glad i bær, ta deg en tur i skogen og nyt skogens utrolige utvalg av blant annet blåbær, tyttebær og multer. Hos Matvaretabellen finner du full oversikt over næringsinnhold til blåbær som du finner her. En tur i skogen gir deg ekstra energi og du tanker opp kropp og sjel med skogen ro!

klem


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online