Blogglistenhits

torsdag 5. februar 2015

Supermat med kraft



Utrolig vinterdager akkurat nå med isblå himmel med solskinn, det gir super energi! Jeg er glad i å lage mat og her ser du bildet av en kjele med hjemmelaget fiskekraft. Det er noe jeg har tenkt på lenge at jeg skal lære meg å lage. Kraft av fisk og kjøtt er medisin for kropp og sjel. Det inneholder viktige næringsstoffer som vi trenger.  Fiskekraft inneholder næringsstoffer som gir oss mer energi, føler oss yngre og bedre mentale evner! Les mer om dette her. Bildet fant jeg i dag hos den inspirerende siden GodFisk. Her har du oppskriften:
Hjemmelaget fiskekraft
2 kg fiskseavskjær
1 stk purre
1/2 løk
30 g sellerirot
1 stk laurbærblad
1 ts hel sort pepper
2 ss salt
vann

Slik gjør du det: 
Vask fiskeavskjær og fisken godt. Fjern blodrand og gjeller.
Vask grønnsaker og del dem i store biter. Bruk kun den grønne delen på purren.
Legg fisk, grønnsaker, laurbærblad, salt og pepper i en kasserolle, og fyll på kaldt vann til det så vidt dekker.
Kok opp og la det hele stå og trekke i 20-30 minutter.
Fjern skum som danner seg på toppen.
Ta ut fiskeavskjær og grønnsaker når kraften er ferdig kokt og sil kraften.
Perfekt å ha i fryseren i små poser, til saus eller fiskesuppe/fiskegryte. Takkenemlig for tips til oppskrift på fiskesuppe og fiskegryte.

klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online