Blogglistenhits

tirsdag 10. mars 2015

Appelsinsmoothie


Utrolig, snøen har smeltet og sola skinner, det er vår på Romerike! Jeg kjenner sola gir meg ekstra kick og overskudd, og ikke minst glede:-) Appelsin er supermat for kroppen og en frukt vi bør spise hver dag hele året. Appelsin er fylt opp med viktige antioksidanter og mineraler. Her finner du høyt innhold av C-vitamin, A-vitamin samt B-vitaminer samt magnesium. Les mer om næringsinnhold i appelsin her. En gul og glad appelsinsmoothie passer jo perfekt i dag! Denne oppskriften fant jeg på den inspirerende siden til frukt.no:
Appelsinsmoothie
1 stk appelsin
1 ss honning
1 dl melonyoghurt
1 ss limesaft
kakaopulver som pynt
Fremgangsmåte:
Vask appelsin godt i varmt vann, tørk den og riv skallet. Skrell den deretter med kvine så alle hvite hinner er borte. Bland appelsin, honning og yoghurt i en foodprocessor eller i en blender og kjør til blandingen er jevn og fin. Fyll smoothie i et høyt glass og sikt kakao på toppen. Nydelig som mellommåltid eller dessert :-) Takknemlig for tips til smoothie!


klem

3 kommentarer:

  1. Jeg fikk helt vann i munnen. Høres kjempegodt ut!
    Jeg lager smoothie hver morgen, og det er en flott start på dagen. Hilsen Tove

    SvarSlett
  2. Jeg fikk helt vann i munnen. Høres kjempegodt ut!
    Jeg lager smoothie hver morgen, og det er en flott start på dagen. Hilsen Tove

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online