Blogglistenhits

lørdag 19. mai 2012

DIY - håndtak


Her ser du dagens kreative aktivitet. Med interesse for gjenbruk, har jeg i dag sprayet skålhåndtak i messing i ny farge - grå for å matche gråfargen på kjøkkenet som jeg malte i påsken. Nå gjenstår å montere alle håndtakene, men jeg bør nok vente til de er helt tørre. Nye håndtak koster ca 70,- pr stk, dvs jeg sparte nesten kr 700,- i dag.

Slik gjorde jeg det:
1. Vasket alle håndtakene godt og tørket godt
2. Spray først med primer - en type grunning fra Biltema - 3 tynne lag for å få et godt feste
3. Spray så med ønsket farge - 2 tynne lag holdt for meg

Pris spraylakk Hammerlakk kr 60,- og pris primer kr 60,- fra Biltema. Det ble en rimelig fornyelse og gjenbruk er alltid spennende og morsomt! Er spent på hvordan de tar seg ut sammen med de andre knottene som har en litt annen gråfarge, men det er helt klart verdt et forsøk!

Klem

2 kommentarer:

  1. Goa hälsningar till dig från mig denna fina dag. Kram Maria ♥

    SvarSlett
  2. Ha, ha - dette var nesten litt artig. Jeg har irritert meg grønn over våre tilsvarende messingfargede håndtak på kjøkkenet - biltema next! Tusen takk for godt tips! :)

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online