Blogglistenhits

fredag 27. januar 2012

Superdrikk


Et glass hjemmelaget juice er supergodt synes jeg. Det gir en frisk start på dagen og er nydelig sammen med havregrøt eller müsli. I dag har jeg laget juice som består av lime, sitron, appelsin og grapefrukt. Det blir gode antioksidanter som gjør kropp og sjel godt. Appelsin har høyt innhold av C-vitamin 50mg pr 100g, grapefrukt har 36mg C-vitamin samt mineralene magnesium og kalsium, lime har 46 mg C-vitamin, magnsium og B-vitamin, sitron har 53mg C-vitamin og kalsium. Det søte kremhvite porselensbrettet kommer fra Kremmerhuset og finnes i 2 størrelser. Jeg likte den minste best da den er enkel å sette inn til veggen sammen med andre brett. Min hjemmelagde juice består av presset saft av 1 lime, 1 appelsin, 1 sitron og 1 grapefrukt. Superdrikk også til lunsj! Et fat med appelsin, lime og sitron er også et herlig blikkfang på kjøkkenet eller arbeidskroken for ekstra energi! Fargene gir meg både inspirasjon og en nydelig duft! Ønsker alle som er innom en frisk fredag!

klem

2 kommentarer:

  1. God morgen.
    Den så veldig god og sunn ut.

    Fin blogg du hadde, legger den til i listen min:)

    SvarSlett
  2. Ser veldig friskt ut, smaker sikkert like godt som det ser ut :)

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online