Blogglistenhits

fredag 11. desember 2020

Julegleder - hjemmelagde risboller



Det nærmer seg jul og endelig litt snø i lufta i dag! Litt hvit jul ønsker jeg meg i år! Jeg er glad i å bake og julebakst gir god julestemning. Denne uka har jeg laget risboller. Det er jo enkle å lage og en perfekt julegave og vertinnegave nå i julen.  Ta godt vare på hverandre nå i disse underlige koronatider og bruk naturen hver dag - medisin for kropp og sjel!

  
Her er min farmors enkle og gode oppskrift:
200 g mørk kokesjokolade
50 g delfiafett
2 ts vaniljesukker
8 dl puffet ris
Smelt forsiktig sjokolade og delfiafett i en kjele. La det avkjøles og rør inn vaniljesukker og puffet ris. Sett med teskje i små eller mellomstore muffinsformer. Avkjøles og oppbevares i kjøleskap. På nettsiden til Brød og korn har de en super oversikt over julekaker som du finner her.

Juleklem




1 kommentar:

  1. Smaker sikkert deilig til kaffen!
    God søndag ønskes av Tove

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online