Blogglistenhits

torsdag 14. mai 2009

Tid for løvetann

Jeg er veldig glad i te og alt jeg selger av te i min gårdsbutikk høster jeg fra haven og på blomsterenger her jeg bor. Nå er det tid for løvetann. Løvetann er en superplante. Du kan bruke hele planten om du vil. Jeg høster nå de små løvetannbladene før blomsten springer ut. De små knuppene kan du frese i panna med litt olje og smaker nydelig. Løvetann kan du lage te av ved at du binder sammen en bunt blader og henge opp til tørk eller la de tørke i langpanne i ovnen eller bruke urtetørker. Løvetann styrker lever, galle samt er blodrensende og er super mot gikt og revmatisme. Løvetann er en super rensende te. Kilde: Helse fra Guds apotek av Maria Treben. Fåes kjøpt i helsekostforretninger.

9 kommentarer:

  1. Dette visste jeg ikke om løvetsnn nei! Men at den er nydelig å se på, det er sikkert!

    SvarSlett
  2. Ja, løvetannen er en undervurdert plante.
    De nye skuddene er også gode i blandede salater.
    Hos meg blomstrer både rosa og hvit løvetann nå ;-)

    SvarSlett
  3. de er fin og glade,- men dume iplenen...

    SvarSlett
  4. Løvetannen er egentlig nydelig- feilen med den er jo bare at den kommer der det passer den, og ikke nødvendigvis hageeieren og det er frustrerende - i hvertfall for meg!
    Hilde

    SvarSlett
  5. Oj, dette var nytt for meg?! Ikke visste jeg at denne blomsten, som de fleste vel anser som en pest og en plage i hagen, kunne brukes til sååå mye rart?! Takk for tipset:)

    Ha en strålende dag!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  6. Dette viste jeg faktisk ikke... Ikke viste jeg at du hadde gårdsbutikk heller...
    klem O=)

    SvarSlett
  7. Så flott og nyttig informasjon! Har du gårdsbutikk, så flott... må vist inn og titte på linken.
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  8. Butikk - så artig. Kan jeg spørre hvor den ligger?

    Sov godt :)

    SvarSlett
  9. Løvetannen e jo den finasta blomen som finnes, he he!

    Har ikkje prøvd å eta den, men nyter synet av dei gule hodene på bakkane.

    Ha ein fine dag.

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online