Blogglistenhits

lørdag 9. mai 2009

Kjøkkenhåndklær - del 2

Nå er mine to første puter ferdig sydd. Det var superenkelt og jeg ble veldig godt fornøyd med resultatet. Nå gjenstår å sy alle de 6 siste putene ferdig med trykk-knapper, så har jeg alle putene klare til bursdagen til minstejenta. Slik gjorde jeg det: sydde sidene på vrangen og så sydde jeg for hånd 4 trykk-knapper på toppen av hver pute som da ikke vises siden de er inn mot stolen. Å sy putene med symaskin var gjort på 1-2-3, det som tar litt tid er å sy alle trykk-knappene for hånd. Morsomt å fornye seg med et par kjøkkenhåndklær. Nå venter resten av putene på å bli ferdige... Det ble koselig i paviljongen med de søte cafesettet fra Ikea i brunt og de nye putene. Kombinasjon av sinkblomsterpotter og sinkvannkanne ble det sommererlig og herlig landlig stil i den nye paviljongen! På det lille bordet står den hvite lykten, glassert sinkmugg med lyseblå fioler, glassskål med jordbær og roseservise - alt er klart for en liten tepause!

12 kommentarer:

  1. Hei.

    Fikk en koselig pakke i posten i går.
    Tusen takk!
    Den er allerede tatt i bruk!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Putene vart nydelige!!
    Så fint og stemningsfullt du har laget det:)
    Hadde ikke hatt noe i mot å tatt en tepause der nei:) Har du finvær du da??
    Her er det søvest og regn...grrrrr;(
    Ønsker deg en nydelig helg,klem:)

    SvarSlett
  3. Fine detaljer, og et hyggelig sted for en te-pause.

    SvarSlett
  4. Så gøy at du vil være med på bloggtreffet i Oslo :o) Datoen blir lørdag 6 juni og tenkte vi kunne treffes fra klokken 12 og utover, har ikke helt bestemt hvor vi skal være men jeg kommer innom deg med mere info. når det nærmer seg!

    Tusen takk for bloggtipset,
    gleder meg vilt til å ta turen til Provence!

    Klem,
    Vibeke.

    SvarSlett
  5. Hei Siv.
    Så flink du er til å sy!
    Friske og sommerlige puter du har bestilt fra HM Home også!

    Ha fortsatt en strålende helg!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  6. Veldig lurt med kjøkkenhåndklær til puter. Ser at Mias Landliv også bruker kjøkkenhåndklær til mye - gardiner etc. Veldig koselig - og ikke minst meget vaskbart.

    SvarSlett
  7. Så fine de ble...må bare finne kjøkkenhånkle først jeg...

    Nyt lørdagen Klem O=)

    SvarSlett
  8. vakre puter du har laget, det er så kjekt å sy puter, jeg har fått helt dilla:) Elsker nye puter i heimen også:) ønsker deg en nydelig lørdagskveld:)

    SvarSlett
  9. Det enkle er ofte det beste...
    Resultatet ble meget bra. Skikkelig landlig.

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  10. Takk for blogg-kommentaren!
    Du, de putene hørtes nesten for utrolig til å være sant.. Må få kjøpt meg noe stoff og teste ut oppskriften!
    Ha en fortsatt god helg! -Nydelig stemningsbilde ;0)

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min!! Og så hyggelig at du ville flge meg.

    Håper du får en fin søndag!

    SvarSlett
  12. Det ble kjempe lekkert med putene! Og paviljongen er søt og herlig innredet.

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online