Blogglistenhits

tirsdag 5. mai 2009

Kjøkkenhåndklær - del 1

Jeg blir alltid veldig inspirert når jeg besøker mine bloggvenninner. Dere er kreative og ser nye løsninger på bruk av gjenbruk som jeg synes er ekstra morsomt. Her ser dere nyinnkjøpte kjøkkenhåndklær i striper i blått og hvitt samt rødt og hvitt. Jeg skal prøve som flere av dere andre har gjort med stort hell og lage nye puter til en liten cafegruppe. Kjøkkenhåndklærne kommer fra Kid og koster kun kr 25,- pr stk. Gamle kjøkkenhåndklær/gardiner er like fint å bruke. Jeg har tenkt å bruke trykk-knapper for å lukke de i enden, slik kan jeg enkelt vaske putetrekkene når minstejenta har besøk av sine venninner. Cafestolene er 40x40cm, så jeg har tenkt å prøve å lage en pute pr kjøkkenhåndkle. Disse putene kan også sys for hånd, men jeg tror jeg finner frem symaskinen og så syr jeg trykk-knappene for hånd. Gleder meg til å få de nye putene ferdige! De blir et flott blikkfang i min nye paviljong!

9 kommentarer:

  1. så lurt dette høres ut....små barn etterlater seg gjerne litt spor ja :o)
    Flotte håndklær....ser der er kommet masse fint på Kid nå:o)

    SvarSlett
  2. Det blir kjempefint.Har sydd en pute av et gammelt linhåndkle med monogram og stiper i sidene.

    SvarSlett
  3. Så smart, får så mye inspirasjon av bloggjentene om dagen at jeg ikke helt klarer å henge med.. Beundrer alle som får tid og energi til å sette igang med masse prosjekter!
    Gleder meg til å se resultatene av håndklene! Lykke til!

    SvarSlett
  4. Kuult Siv!
    Håper vi får se det ferdige resultatet da!

    Lykke til og kos deg.
    Hilsen L-jo

    SvarSlett
  5. Lykke til med putetrekkene, til og med jeg fikk det til :) Gleder meg til å se resultatet.
    Klem Marilyn

    SvarSlett
  6. God ide! Kanskje jeg prøver det en dag! Nydelig blogg du har her!

    SvarSlett
  7. Det er en veldig lur ide med de kjøkken-håndklærne, altså! Har to stk. liggende jeg òg, som jeg skulle ha sydd puter av. De kommer nok etterhvert!:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Gleder meg til resultatet:))
    Kunne tenkt meg å prøve dette selv:))
    Ha en fin kveld,klem:)

    SvarSlett
  9. Så smart! Blir sikkert kjempe fint. Gleder meg til å se resultatet :)
    Takk for hyggelige kommentarer i bloggen min og flotte konkurranser på nettsidene dine! Ha en strålende dag!

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online