Blogglistenhits

fredag 29. mai 2009

Gamle epletrær

Nå er det full blomstring i hagen min. Alle epletrærne er utrolig vakre med sin hvite blomster og rosa knupper. Jeg har flere gamle epletrær. Det ene heter Sestaholm, Bråteeple, Vintereple og et par gamle epletrær som er podet som gir søte små gule epler som jeg ikke vet navnet på. Kanskje noen av dere vet hva dette epletreet heter? Juni er en herlig tid da alt blomstrer og nettene er lange. Pinse er starten på en fantastisk sesong. Her på Østlandet er værmeldingen til helgen helt topp med sol og varme. Gleder meg til å pynte med blomster både ute og inne. Gleder meg til å rydde mer i urtehagen og kanskje høste mer løvetann. I følge kirken er pinsen en markering for minne om den hellige ånd kom til apostlene og regnes som fødselsdagen til den kristen kirke. Pinse betyr på gresk den femtiende. Les mer om pinse her. Trekning i min konkurranse om det romantiske fugleburet skjer neste uke! God pinse alle bloggvenninner!

15 kommentarer:

  1. Herlig med epletreet i hagen ,mitt står også i full blomst!!
    Ønsker deg en fin pinse!
    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Har ett gammelt epletre..men aner ikke hvilken sort..dårlig med epler..men hadde tenkt jeg kunne plante en klematis evt. klatrerose sammen med det..
    God pinse til deg også!!

    SvarSlett
  3. Gratulerer, Siv! Du har vunnet premien i konkurransen vår! Mail meg adressen din så kommer premien i posten snart. God helg :)

    SvarSlett
  4. Nyyydelige epleblomster!! Så fint at du nevner noe om hvorfor vi feirer pinse, tror ikke det er alle som vet så mye om det.. Deilig med en ekstra fridag da :0)

    SvarSlett
  5. Nydelige epleblomster:) de står i full blomst hos oss også, herlig:) Ønsker deg en nydelig pinse:) klem

    SvarSlett
  6. Lekkert med epletre som står i sin flotte drakt. Har 3 stk, men de er snart ferdig å blomstre nå.
    Ønsker deg en herlig pinse,klem:))

    SvarSlett
  7. Hei Siv.

    Her limer jeg inn litt info. om bloggtreffet fra Duften av hjerteblomster: Koselig om du kommer Siv.

    Bloggtreff-informasjon kommer her:

    Har bestemt treffsted og tidpunkt for bloggtreffet i Oslo lørdag. 6 juni:
    Spisestedet Onkel Donald, Universitetsgaten 26 klokken 12!
    Jeg venter på tilbakemelding fra flere som har sagt kanskje men her er de som har meldt seg på:
    Moa- Moas tid og rom
    Ragnhild- Wallas verden
    Torunn- Lyst på livet
    Japsee- Huset fra 1913
    Molly- Me and Molly
    Monalisa- Monaslykkebo
    Randi- Organic-Lizzi
    Line- Olstad
    Hege- Hjertelig
    Ingunn- Hjemmets gleder
    Vibeke- Duften av herteblomster

    Hilsen ingunn

    SvarSlett
  8. Hei!
    Heldig er du som har mange epletre.
    Vi har ingen stor hage, men 2 epletre har vi og det som står i blomstring nå er et søyleepletre. Nydelige blomster!!!
    Ser ut til at du får nydelig vær i helgen så kos deg med sol og sommer.
    Ønsker deg en riktig god pinse!
    Klem Kristin

    SvarSlett
  9. Det er utrolig vakkert med trær som blomsterer. Og gamle epletrær har en egen sjarm :)

    Ønsker deg en god pinsehøytid :9

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  10. Epletre er flott når de blomstrer..og de gmale er praktfulle...
    Ønsker deg en fin pinse helg.
    Klem kerstin

    SvarSlett
  11. Hei Siv. Se på bloggen min for å se hvem som vant.

    Ingunn :)

    SvarSlett
  12. Hei Siv : )

    SÅ hyggelig at du kommer på bloggtreffet!
    Ønsker deg en nydelig pinse,

    klem
    Vibeke.

    SvarSlett
  13. Jeg har også noen gamle epletrær i hagen men har ikke ide hvilken slag de er. De er ikke så gode å spise men kjempe bra i eplekake.
    De som vant hos meg var Romantisk Vintage og M vant en trøstepremie. Ha en flott pinsehelg. Håper dere har like fint vær som oss.
    Klem fra Marilyn

    SvarSlett
  14. Hei.
    Det var Hege i Boligglede som vant min konkurranse ;9,
    og Anne i Stjernor & Champagne fikk trøstepremie ;)
    God pinse! Klem J.

    SvarSlett
  15. Epletrær er fantastisk vakre.. Jeg er oppvokst i Lier, og der er det noen av sorten.. Herlig..

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online