Blogglistenhits

tirsdag 4. september 2018

Aronia - mitt favorittbær!


Aronia er mitt favorittbær i hagen. Den vokser på en busk som er litt større enn en solbærbusk. Den er nydelig om våren med vakre hvite blomster og høsten kommer magiske sorte bær og fargerike blader. Vent med å høste den til den har hatt en frostnatt, da blir den mildere på smak. Jeg har den som  hekke og anbefaler alle som har en hageflekk eller terrasse om å få tak i en slik superbærbusk. Her kan du lese oversikt over næringsinnholdet. Den styrker immunforsvaret med sine sterke antioksidanter. Les mer her. På den inspirerende siden til Moseplassen finner du også oppskrifter. Aronia er nydelig som saft og syltetøy samt perfekt i varm havregrøt. Har du en god oppskrift du vil dele - send meg gjerne en pip :-) Fortsatt god og varm  høst!


klem

1 kommentar:

  1. Jeg trodde jeg kjente de fleste bærtypene i Norge, men denne kjenner jeg ikke. Den må jeg se nærmere på. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online