Blogglistenhits

tirsdag 19. august 2014

Yoga på Bali


Velkommen til gjesteblogger fotograf og journalist Hilde S. Palladino som er bosatt på Bali.
Det er fredag ettermiddag, solen står allerede lavt på himmelen og min venninne og jeg er på vei til en krystallmeditasjonsgruppe i Seminyak, en liten landsby på sørsiden av Bali. Stedet er kjent for lange hvite strender, fantastiske restauranter og vakre hoteller men vi skal til et område rett utenfor landsbyen hvor moderne hus og lekre villaer ligger omslynget av knallgrønne rismarker. Vi ankommer et privat hus hvor eieren, en europeisk kvinne, har åpnet hjemmet sitt for nettopp yoga og meditasjonsgrupper og selv om jeg ikke vet helt hva jeg kan vente meg på min første samling her på øya skjønner jeg straks at dette blir en helt spesiell kveld. Settingen er både vakker og litt mystisk. 
 Vi går gjennom porten sammen med en liten gruppe folk, for det meste europeere, et par australiere og noen balinesere og kommer inn til en diger hvit, moderne villa. Huset er omkranset av en stor hage og et turkisblått basseng lager en vakker kontrast til fargene som omgir oss. Hagen har flere store palmetrær. Det høye gjerdet er nesten dekket av tette planter med store mørkegrønne blader og gule blomster. Nederst i hagen er en slags halvåpen rund paviljong. Åpningen er rammet inn av en vakker lys rosa bougainvillea. Det er her kvelden starter. Et titalls mennesker har allerede dukket opp og vi finner alle puter og setter oss i en sirkel på gulvet. I midten står en lykt med levende lys og rundt lykten ligger nærmere hundre krystaller i alle tenkelige farger og fasonger. Les mer fra denne turen hos Hilde S. Palladino på hennes FB side her og på hennes web her.

klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online