Blogglistenhits

torsdag 14. november 2013

Bakeklar!


Minstejenta elsker å bake akkurat som sin mor, og nå er det tid for å finne frem forkle og bakeutstyr til helgen! Da kommer venninner innom og vi skal bake litt pepperkaker og kose oss! Bildet over viser supersøtt sett med forkle, grytelapp og tørkle fra Ellos til kun kr 149,-. Vi jukser med ferdig deig fra Ikea som gir gode pepperkaker:-) Ellers har vi planer om å lage hjemmelaget konfekt og kanskje vi også for tid til å lage litt tynnkaker og små lefser/potetlomper på takke... Kanskje jeg også får tid til å lage hjemmelaget sylte, det er på min ønskeliste en dag! Hva liker du å lage til jul?

klem

2 kommentarer:

  1. For et koslig bilde av ei skjønne snuppe;)))
    Bakedagen blirnok super på alle måter.Du som er glad i å bake har kanskje lyst å være med på give-away'en min...titt innom da vel :)
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Helt enig - dette var et hyggelig bilde av en søt, liten bakstekone!
    Da jeg var yngre laget jeg alt - fra hodesylte til fårerull.
    Jeg hadde på forhånd laget saft og syltetøy, og selvsagt bakte jeg minst syv slags kaker + hjemmebakt brød.
    Alt fra sirrupssnipper til smultringer og krumkaker + marsipan.
    Det har jeg ikke gjort på flere år. Nå inviteres vi til våre sønner i julen, og der er det alt. Jeg er veldig glad for at jeg slipper.
    Hadde jeg hatt barnebarna i nærheten hadde vi nok bakt noe, men nå er de store og 1 1/2 times kjøretur unna, så det er et tilbakelagt stadium.
    Lykke til med bakedagen - for dere blir det sikkert kjempehyggelig! Hilsen fra Tove

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online