Blogglistenhits

tirsdag 26. februar 2013

Surdeigsbrød på 1-2-3


I går kveld testet jeg ut ferdig bakepakke fra Regal  Surdeigsbrød. Det ble kjempegodt! En ferdig pakke inneholder mel, surdeig av tørket mel, siktet rugmel og rugkli.  Det ble 2 supre brød. Dette var enkelt å lage. Først blander man melpakken, gjær og olje.  Brødpakken kan bakes på 2 måter, enten med en gang eller som jeg prøvde langtidsheving. Da hever deigen 2x a 3 timer.  Stekes på 220 grader i 30 min. Morsomt å bake sitt eget brød og kjenne duften av nybakt brød gir god energi! Les mer om ferdige brødpakker her. Neste gang skal jeg prøve ut rosmarin og timian, det gir nydelig smak! Takknemlig for tips til  godt brød, rundstykker og knekkebrød!

klem

6 kommentarer:

  1. Så godt det så ut. Kanskje jeg også skulle prøve:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Malene, Takk for hyggelige hilsner. Har dessverre ikke profil slik at jeg kan legge igjen hilsen der du er! Setter pris på hyggelige hilsener! klem Siv:-)

      Slett
  2. Mmmm, så snadder dette så ut!

    Ha en flott kveld, klem :)

    SvarSlett
  3. Må prøves, jeg er jo håååpløs på kjøkkenet... ler... :)

    Klems Diana.

    SvarSlett
  4. Så fristende ut! Skal prøves! Jeg har fått helt bakedilla og prøver gjerne nye ting.

    SvarSlett
  5. Jeg kjenner nesten den deilige duften!
    Det er nesten ingen ting som lukter og smaker bedre enn hjemmebakt brød!
    Vel bekomme! Hilsen Tove

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online