Blogglistenhits

lørdag 23. februar 2013

FRISTELSER


Jeg er svak for sjokolade og da jeg i dag oppdaget disse supergode og utrolig nok supersunne hjemmelagde påske eggene ble jeg HAPPY. Disse mørke sjokoladeeggene er laget av tørket aprikos, mandelmel og cocosa. Oppskriften fant jeg på den inspirerende helsenettsiden og nettbutikken til Soma. De har en super nettbutikk med helsekost og spennende oppskrifter for deg som liker det som er sunt og godt:-) Her har du oppskriften på supergode påskesjokoladeegg:
100 g tørkede aprikoser som har ligget i vann over natten
40 g cocosa mel
90 g mandel mel
50 g cocosa sukker
25 dråper stevia flytende karamell
1 eggehvite
150 g mørk sjokolade 70%
Hell av vannet på aprikosene og klem vannet godt ut. Kjør alt sammen i en kjøkkenmaskin med kniv eller mos alt sammen med stavmixer. Form små baller eller egg. Settes i fryseren til de er frosne. Smelt sjokoladen i vannbad og dypp de frosne eggene i sjokoladen. Pynt med ønsket dekor. Flere spennende oppskrifter finner du her og her finner du nettbutikken. Har du ikke cocosa eller stevia i skapet, kan du prøve å erstatte det med havregryn og vanlig sukker. Jeg skal prøve ut begge deler:-)


klem

4 kommentarer:

  1. Så lurt! Takk for tipset :o) Ha en strålende lørdag! Klem fra Nina

    SvarSlett
  2. Mmmmh, det så godt ut! :)

    SvarSlett
  3. O-la-la - disse så fristendes ut:) Tusen takk for tipset. Dette må jeg prøve:)

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online