Blogglistenhits

mandag 25. juni 2012

SUPER KUPP


Denne uken, det vil si fra i går til og med onsdag er det SUPER KUPP hos Plantasjen. Da har de 50% på alle roseplanter! Jeg var innom i går og tok i første omgang med meg et par Rosa Rugosa eller Hansa Roser eller nyperoser. De er nå plantet foran en tujahekk for å myke opp. De er nostalgiske og klassiske gamle roserbusker du ser i parker og herregårder. Hvis de klippes ned hver høst, skal de bli frodige og flotte og gi stor avling:-) Jeg elsker jo busker som også gir bær og nyper er jo helt himmelsk!


Denne rosebusken er på min ønskeliste og kanskje er jeg heldig å finner den på Plantasjen denne uka. Det er en vakker dus rosa klaserose som heter Astrid Lindgren. Den trenger mye gjødsling og trives best på en solrik plass. Ellers er rosen Flammentanz også en vakker og gammel rose som er dyp rød og holder seg fint og er lettstelt! Les mer om det store roseutvalget til Plantasjen her. Jeg har prøvd roser i krukker og de greier seg en sommer, men så er de vanskelig å overvintre. Noen som har tips til hvordan holde liv i roser i krukker?

klem

4 kommentarer:

  1. Har tre busker rosa rugosa, bare å passe på, plutselig er de utover plenen :)

    Men den er veldig fin, og er den som blomstrer først her hos meg :)
    Har akkurat planta to mandarinroser, veldig søte de også :)

    Vet ikke så mye om overvintring.. Det jeg gjorde med ei rose som ikke ble planta i fjor, var bare å sette den i kjelleren, ved ett lite vindu, glemte den hele vinteren (fram til sent mars/april), og da fikk den litt vann med ujenve mellomrom.. Den klarte seg den :)

    SvarSlett
  2. Flotte roser, men pass på å ha litt avstand til hekken ellers kan du få roser innfiltra i hekken også.

    Setter et stort ? med å klippe de ned hver høst!

    Klem fra Gartnermira!

    SvarSlett
  3. Hei, Ja, det var et tips jeg leste på nett. Men kanskje jeg kan vente til rosebusken er stor nok? takk for tips:-)

    SvarSlett
  4. Så nydelige roser!
    Takk for tips, da blir det en tur innom plantasjen i morgen :-)
    Klem T

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online