Blogglistenhits

onsdag 16. mai 2012

Mini Pavlova med moreller

Jeg elsker kaker og da jeg oppdaget oppskriften på mini Pavlova med moreller falt jeg pladask. De smaker himmelsk og kan enkelt lages på forhånd. Her har du oppskriften jeg fant hos Frukt.no :

4 stk eggehvite
1/2 ts bakepulver
3 dl sukker
Pynt
2 dl pisket krem, gjerne fra sprayboks med eller uten laktose
200 g moreller eller annen ønsket frukt eller bær

Slik gjør du:
Pisk eggehvitene stive. Tilsett bakepulver og sukker. Pisk videre eggehvitene danner topper. 
Ha marengsen i sprøytepose og sprøyt ut ca 8 kaker på en stekeplate. Stek marengsen i ovnen på midterste rille, først ved 175 i 10 min og deretter 150 C i ca 50 minutter. Pynt kakene med krem og moreller eller ønsket frukt eller bær like før servering og dryss gjerne revet mørk sjokolade over:-)


Klem

2 kommentarer:

  1. mmm Jeg smakte Pavlova for første gang 17. mai i fjor, og den har blitt min nye favorittkake. Både når jeg skal bake og når jeg skal spise kake. :-) Blander med litt vaniljekrem jeg da. :-)

    Ha en fin 17.mai!

    SvarSlett
  2. Nam! Jeg skal til å lage pavlova-kake til imorgen...kanskje jeg skal doble og lage slike også ;-) Ha en fin feiring :) Klem

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online