Blogglistenhits

mandag 28. mai 2012

Hvitt og lilla


Jeg elsker syriner og duften er bare helt himmelsk. Her ser du en sjarmerende syrinbukett fra hagen. Værmeldingene utover neste uke er jammen meg litt av en nedtur - nå kommer sannelig regn tilbake igjen...hm...Fargene hvitt og lilla er nydelig sammen, de duse pastelltonene fra disse blomstene er skjønne! Fargen hvit gir ro og fargen lilla gir deg åndelig inspirasjon synes jeg. Les mer om fargenes spennende betydning her hos fargespesialist Tove Steinbo! Hun er også forfatter av boken Fargene forteller som gir inspirasjon og innføring i fargenes verden både når det gjelder interiør, design, klær og mennesker. Les mer om boken på hennes nettside her. Jeg har vært på foredrag om farger hos henne og takket være henne ser jeg farger med nye øyne:-) Farger beriker og stimulerer og vi kvinner burde i følge henne bruke mye mer orange og grønt som gjør oss flotte:-) og passer godt en lys og nordisk hud! I følge henne er farger medisin! Så da bør vi kanskje bruke mye mer farger som blikkfang i våre lyse og landlige hjem:-) Blomster er min medisin når det gjelder farger og sjø og hav gir meg ro med fargen blå og lyden av bølger gjør meg lykkelig!

klem

4 kommentarer:

  1. Syriner er nydelig :) Og det bildet var jo bare helt fantastisk!
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Syriner er kjempefine, og har helt himmelsk duft, har tilbrakt pinsen i en flott gammel syrinblomstrende hage .... deilig!

    Jorunn

    SvarSlett
  3. Kjempe nydelig bukett, med nydelig duft!

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  4. Kjære Siv.
    Takk for hyggelig omtale av både meg, bok og kurs på bloggen din. Håper mange av dine følgere også vil ta en titt der.
    Å ha kurs hos deg har alltid vært hyggelig!

    Helt enig med de andre, buketten er vakker!
    Denne lyse lilla tonen kaller vi ofte for "syrenfarge", men hvilken farge er det egentlig? Det mange kaller "lilla" er to ulike farger - fiolett og indigo. Syrener har ofte litt av begge nyansene i seg, men i en mer pastell variant. Indigo er jo en blå-lilla farge, mens fiolett er en rød-lilla farge.
    I fargepsykologien har de ulike egenskaper.
    Les mer om fiolett i mitt siste innlegg på min egen blogg.
    Jeg skal legge meg inn som følger av bloggen din Siv. Her er det mye spennende!
    Klem fra Tove

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online