Blogglistenhits

fredag 7. oktober 2011

Eplesuppe

Jeg er veldig glad i epler og har nå plukket de siste eplene. Den fine grå trekassa jeg fant hos Europris fungerer også supert for å oppbevare epler. Jeg lager gjerne eplemos, eplegele og har nå laget en nydelig eplesuppe. Her har du min oppskrift:
Sivs eplesuppe
5 store epler
8 dl vann
1/2 dl sukker
2 ss maisena
3 ss vann
Skrell og skjær eplene i biter. Legg de i kjelen. Fyll på med vann og sukker og la det hele koke sakte opp. Mos eplebitene med en potetstamper for den konsistens du vil ha. Bland sammen maisena og vann og rør det raskt inn i eplene mens de småkoker. Rør til du får en passe tykk suppe. Nydelig både varm og kald med vaniljekesam eller krem på! Takknemlig for tips til gode oppskrifter med epler!

klem

8 kommentarer:

  1. Så spennende,har aldri smakt det før.Og slik en enkel oppskrift at jeg husker den i hodet.
    Perfekt som dessert og..
    ha en kos lørdag
    klemklem

    SvarSlett
  2. Høres kjempegodt ut :) Kanskje eg også må ut å plukke epler :) Ønsker deg ei fin helg! Godklem :)

    SvarSlett
  3. Oii, det har jeg aldri hørt om før, men hørtes spennende ut da :-) Håper den smakte godt også!

    SvarSlett
  4. Spennende med eplesuppe da :)

    Jeg håper å få plukket noen epler i morra, hvis været holder seg :)
    Veldig fin kasse å lagre epler i :)

    SvarSlett
  5. Takk for oppskrift....og på europris altså...hmm...

    SvarSlett
  6. Hørtes godt ut! Sånne kasser kjøpte jeg og i forrige uke:)

    SvarSlett
  7. Så deilig det hørtes ut da..:)
    ha en flott søndag
    klem fra Lill

    SvarSlett
  8. Takk for tips, høres kjempe god ut....Her skal noen epler skrelles og pai lages til kvelden hadde jeg tenkt...med masse kanel og is...mums...Kos dere!

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online