Blogglistenhits

tirsdag 26. juli 2011

Rosa Rugosa

Nyper - Rosa Rugosa er nydelig enten som syltetøy som du ser på bildet på en fersk rugbrødskive eller som tilbehør til en viltmiddag. Nyper er super bær over alle bær. Den inneholder høye c-vitamin verdier og er det bær i verden med høyest innhold av antioksidanten c-vitamin. Den skal også senke kolestrol, hjelper mot leddsmerter og er smart mot treningssmerter. Jeg skal i høst ta med meg en liten saks og høste nyper når jeg er på tur i skogen. Eller gjør som jeg har gjort denne uken og velg deg i butikken deilig nypete, nypesyltetøy og nypesuppe samt konsentret nype som er nydelig i grøt, supper og som toddy. Oppskrifter om bruk av nyper finner du her.

klem

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig kommentar,og gode råd!
    Så godt ut med en kopp nypete!
    Varme klemmer og solstråler fra meg!

    SvarSlett
  2. vakkert ;) Ønsker deg en riktig god helg!

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online