Blogglistenhits

torsdag 21. mai 2009

Maifest på stabburet

Stabburet er et romantisk hus som fungerer som kombinert gårdsbutikk og selskapslokale. Her ser du bilde fra russefrokosten jeg lagde for russegutt i familien og hans russebil. Alle møtte opp og hadde en morsom start på 17.mai. De hadde bestilt følgende meny: varme rundstykker, eggerøre, bacon og salat. Det forsvant på 1-2-3. Til dessert fikk de kransekake, riskrem og brownies. Stabburet er lite, men jeg er godt fornøyd med utnyttelse og bruksmulighetene. Et romantisk lite hus som alle i familien benytter som et ekstra lite gjestehus til forskjellige anledninger. Bordet er pyntet med rød løper, deretter et bredt 17.mai bånd, servise Ostindia, servietter med 17.mai motiv og en 17. mai fløyte på hver tallerken. I vasen hadde jeg blomstrende kirsebærkvister og små 17.mai flagg fra Nille. Røde lykter med kubbelys og 17. mai lys i lysestake samt flagg på skjenken skapte en god 17. mai stemning!

12 kommentarer:

  1. Så koselig 17 mai frokost bord du hadde dekket til.
    Så fint det må være med ett lite hus som kan gjøres i stand til gjester og "morro".
    Har vært innom deg, men ikke alltid hatt tid til å si "Hei"-
    Kjekt å høre at du er på bedringensvei, te gjør ofte susen, det er det jeg tyr til også når halsen er vond og ikke venn med meg.

    Ha en fin langfri, jeg jobber hele helgen så fridagen tar jeg til tirsdag:)

    Klem fra Eli

    SvarSlett
  2. Så snill du er, der fikk jeg en god ide - det der har jeg også lyst å gjøre når den tiden kommer for mine håpefulle. Må vente et par år, men det går fort...

    Ha en fin helg!

    Klem fra Lenemora

    SvarSlett
  3. Nyyyyydelig dukning!

    God helg, selv om du tilbringer helgen på jobb.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. For et nydelig dekket bord,og så heldige russe gutter!!Lykke til med eksamen til din russe gutt,!!
    Ha en fin helg!
    Klem Linda

    SvarSlett
  5. Så utrolig koselig da...stabbur er så fint...

    Nyt helgen Klem O=9

    SvarSlett
  6. Hei :o)

    Nå begynner det å nærme seg bloggtreffet i Oslo lørdag 6.juni klokken 12 på spisestedet Onkel Donald, Universitetsgaten 26.
    Siden jeg trenger å vite hvor mange jeg skal bestille bord til så hadde det vært veldig fint om du kunne ta deg turen inn til meg for å gi meg beskjed om du skal være med eller ikke!

    Ønsker deg en herlig helg,
    Vibeke :o)

    SvarSlett
  7. Så koselig å ha et slikt stabbur!
    Russeguttene satte sikkert pris på å bli vartet opp tenker jeg!

    Nyt helgen.
    Klem Linda

    SvarSlett
  8. Så koselig bord og aktivitet.

    Takk for inspirerende innlegg.

    Klem ingunn :)

    SvarSlett
  9. Hei!
    Du skrev tidligere at du gjerne ville vite om andre konkurranser. eg har en på thecremehouse.blogspot.com
    Hilsen Gro

    SvarSlett
  10. Heia Siv!
    Korleis går det med deg,no håper eg at du er heilt frisk igjen?!
    Ja dokke er no heldig da som har eit sånt flott stabbur til disp..!
    Eg vil tru at dei russeguttane var stor fornøgd medå få servert frokost på ein sånn dag,dei var no trøtt og slitne!:)
    Du er no bra snill du Siv som diskar opp!
    Håper du har fått sett sola i helga!Her har det vore fint,skya over no for litt sidan,litt duskregn:o)
    PS!Håper du ser at eg har lagt til den konkurransen din på bloggen min:-)) Liv redd for å ikkje få med meg dei 3 lodda eg;)))Vil no såååå gjerne vinne dette tøffe fugleburet da;))
    Ha ein fin kveld Siv,kos deg! God klem!

    SvarSlett
  11. Så flott du har gjort det!
    Det må være koselig å ha ett så flott stabbur!
    Ha ei flott uke!
    Klem Gry : )

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online