Blogglistenhits

søndag 25. januar 2009

Deilige speltscones

Det er søndag og full vinterstemning ute. Siden minstejenta har vært syk denne uka, blir det innedag i dag. Derfor lagde vi sammen deilige scones. Jeg bruker spelt i alt jeg baker i gårdsbutikken og hjemme. Her har dere oppskriften på mine deilige speltscones:
6 dl spelt
4 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 ss sukker
0,5 ts salt
100 g kaldt meierismør
1 egg
3 dl økologisk kefir
Bland sammen spelt, bakepulver og salt. Smuldre så meierismør og tilsett egg og kefir. Rør lett sammen. Lag en pølse og skjær små skiver på 2 cm og rull forsiktig til en bolle. Stekes 220c i ca 15 min. Varier gjerne med ost, urter, tørket fruk eller sjokolade. Bak gjerne med glutenfritt mel og uten egg, Nam, nam...

5 kommentarer:

  1. mm, nam nam, dei såg gode ut.
    God berdring til jenta di.
    Her er det og fint ver, så me har tenkt oss ut på ski.

    SvarSlett
  2. takk for koselig kommentar.
    duken er egentlig fra ikeas julesortiment.
    men jeg synes den er fin som vinterduk..eller kanksje til og med 17 mai duk.
    koselig blogg du har.

    SvarSlett
  3. Det så riktig så godt ut :) Må kanskje testes ut en gang..
    Takk for kommentaren på bloggen min! Det var koselig :)
    Ha en fin søndag med familien!

    SvarSlett
  4. De så jammen gode ut, så fin blogg du har, ikke vært inne her før.
    Ble litt nysgjerrig på gårdsbutikken din, er noe sånn jeg drømmmer om, har flere hus på gården som står tomme, hadde vært artig å bruke dem til noe.
    Ha en flott dag:o)

    SvarSlett
  5. Å de så deilige ut.
    Her i huset spiser vi bare spelt, siden mor tåler hvetegluten dårlig.
    Men kan kefir erstattes med noe annet?
    Bør helst ikke ha noe med melk.
    Bruker rismelk ellers.

    SvarSlett

 

blogger templates | Make Money Online